جستجوهای اخیر

لامپ هدلایت برای چه خودرو های مناسب است؟

مجله کاپر یدک

|

1403-01-14 18:10:04

|

69 بازدید

  • 0
  • 0

لامپ هدلایت برای چه خودرو های مناسب است؟ انواع هدلایت در اشکال و پایه های مختلفی برای خودرو ها طراحی می شود. هر کاسه چراغ دارای مشخصات خاص خود بوده و بر اساس آن لامپ مورد نیاز نصب و استفاده می شود. همراه ما باشید تا لامپ های مناسب هر خودرو را بررسی کنیم.

انواع هدلایت

انواع پایه ‌های هدلایت خودرو برای ماشین ‌های مختلف طراحی و ساخته می شود. مشخصات نوع پایه هر خودرو مشخص بوده ولی با توجه به نوع کاربرد آن می توانید استفاده نمایید. هر خودرویی هدلایت مناسب خود را دارد. پایه H1 برای خودروهای گروه پژو، رانا، 206، 207 و خودرو های نظیر آن مناسب است.

برای خودرو های کوئیک، ساینا، پراید و غیره از پایه H1 برای نور پایین استفاده می شود. در هنگام خرید می توانید از پایه های H1، H4، H7  و غیره استفاده نمایید. این پایه ‌ها برای نورپایین در خودروها طراحی شده‌ اند و با توجه به نوع خودرو و کاربرد هدلایت، انتخاب مناسبی محسوب می‌ شوند.

پارامتر های انتخاب هدلایت

توجه به پارامتر ها و برخی مشخصات هر هدلایت باعث می شود تا انتخاب مناسبی بر اساس نوع خودرو داشته باشید. در ادامه به پارامتر های انتخاب هدلایت اشاره می کنیم. کاپر یدک به عنوان یکی از کامل ترین فروشگاه های لوازم یدکی انواع خودرو های ایرانی و وارداتی است. برای خرید لوازم یدکی از روش های مراجعه حضوری یا سفارش آنلاین می توانید استفاده نمایید.

تکنولوژی ساخت هدلایت

انواع هدلایت در تکنولوژی ساخت مختلفی طراحی می شود که می توانیم به هدلایت های هالوژنی، هدلایت ال ای دی و هدلایت زنون اشاره کنیم. هر یک از این دسته ‌ها ویژگی‌ های خاص خود را دارند. با توجه به نوع پایه و کاربرد لامپ همچنین با توجه به بودجه باید مناسب‌ ترین نوع چیپ را انتخاب کنید.

به این نکته توجه کنید که هدلایت ‌ها در دو دسته فن ‌دار و بدون فن تقسیم می ‌شوند. هدلایت ‌های فن‌دار، نور قوی‌ تری دارند زیرا استفاده از یک فن برای خنک کردن هدلایت، توان خروجی آن را افزایش می ‌دهد. نصب هدلایت ‌های فن ‌دار پیچیده ‌تر از انواع بدون فن بوده و باید با کمک افراد دارای تجربه در این زمینه انجام شود.

تعداد اضلاع هدلایت

هدلایت‌ ها بر حسب نوع آن در اشکال یک، دو و یا چهار وجهی نوردهی دارند و انتخاب تعداد ضلع نوردهی به سلیقه کاربران بستگی دارد. هرچه تعداد ضلع ‌های نوردهی بیشتر باشد، نور بهتری در جهات مختلف پخش می ‌شود. هدلایت ‌های جدید تر با سیستم ‌های هوشمند مجهز شده ‌اند که در صورت افزایش دما به فراتر از حد استاندارد، توان خروجی را کاهش داده و به این ترتیب از آسیب به هدلایت جلوگیری می‌ کند و این عامل از کاهش عمر هدلایت جلوگیری می کند.

نوع پایه هدلایت

نوع هدلایت با توجه به نوع خودرو و محدودیت بودجه، انتخاب می شود.. هنگام خرید هدلایت باید فاکتور های مختلفی را در نظر داشته باشید. به صورت کلی می توانیم به نوع پایه لامپ، نوع چیپ، نوع فن، تعداد ضلع نوری و نوع درایور اشاره کنیم. پایه لامپ در واقع سوکت لامپ است که بسته به نوع خودرو و نوع نور تابشی طراخحی می شود. قبل از اقدام به خرید هدلایت، حتماً باید نوع پایه لامپ را در نظر داشته باشید. صدر صورت مشاوره با کارشناسان فروش فروشگاه کاپر یدک، می توانید لامپ مناسبی خریداری کنید.

تفاوت های هدلایت و لامپ های قدیمی

لامپ‌ های هدلایت مقاومت دمایی بالایی در برابر انواع ضربه‌ ها و گرما داشته و برخلاف لامپ‌ های زنون شکننده نیستند. متریال ‌های استفاده‌شده در ساختار آن‌ها به گونه ‌ای طراحی شده‌ اند که در برابر ضربه ‌ها و تغییرات دمایی، مقاومت بسیار بالایی داشته باشند. این مقاومت به اندازه ‌ای است که در بسیاری از تصادفات، مشاهده می ‌شود که کاسه چراغ از بین رفته اما هدلایت همچنان سالم باقی می‌ ماند.

یکی از مزایای بارز لامپ‌های هدلایت، دوام و طول عمر بالای آن‌ ها است که بر حسب دقیقه محاسبه می‌ شود. مقدار به دست آمده در مقایسه با لامپ‌های دیگر خودرو بسیار زیاد است. این دسته از محصولات نسبت به چراغ‌های هالوژنی یا زنونی، عمر بسیار بیشتری دارند. عمر این محصولات بر اساس ساعت حساب می‌شود و بسیاری از آن‌ها تا حدود 45 هزار ساعت عمر می‌کننددر صورتی که لامپ ‌های هالوژنی تنها حدود 5 هزار ساعت عمر مفید دارند.

هدلایت فن دار

هدلایت، همانند بسیاری از وسایل برقی، در اثر عبور جریان الکتریکی، گرما تولید می‌ کند و در برخی موارد، شدت حرارت تولیدی آن به اندازه‌ای زیاد است که نیاز به استفاده از پروانه یا فن خنک‌کننده دارد. برخی از هدلایت ‌ها با فن اختصاصی طراحی می شوند. انواع هدلایت ‌هایی که فن دارند، نور بیشتری تولید می‌ کنند زیرا از یک فن برای خنک کردن هدلایت استفاده می ‌شود و توان خروجی آن‌ ها بیشتر است. اما هدلایت‌های بدون فن، نور کمتری تولید می‌کنند.

نصب هدلایت ‌های فن‌دار بسیار سخت ‌تر و پیچیده ‌تر از مدل‌ های بدون فن است و نیاز به مهارت و دقت بیشتری دارد.

تنوع رنگی بالا

تنوع رنگی یکی از امتیاز های هدلایت ها است. یکی از جنبه ‌های مهمی است که باید در بررسی مزایا و معایب هدلایت به آن توجه کرد، تنوع بالای رنگی ان است. این دسته از محصولات، برخلاف لامپ‌ های زنونی و هالوژنی که تنها چند رنگ محدود دارند، دارای طیف متنوعی از رنگ‌ های زیبا هستند.

برخی از این هدلایت ‌ها به صورت دو رنگ عرضه می‌ شوند که می ‌توان رنگ آن‌ها را عوض کرد. این ویژگی سبب شده تا هدلایت ‌ها با توجه به سلایق افراد خریداری شود.

جمع بندی

بحث امروز ما در مورد انواع هدلایت برای خودرو های مختلف بود. در این بحث سعی کردیم به پارامتر های خرید، انواع پایه هدلایت، ویژگی های هدلایت ها بپردازیم. تمامی خودرو های سیستم روشنایی استانداردی طراحی شده و می توانید بر اساس ان استاندارد خریداری کنید.

کاپر یدک به عنوان یکی از فروشگاه های آنلاین و حضوری لوازم یدکی در ایران بوده که لوازم یدکی و مصرفی را با حداقل قیمت به صورت مقرون به صرفه به فروش می رساند. برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت انواع هدلایت مانند لامپ خودرو سه خار H4 وات بالا شفاف (H4 P43T 12V 100/90W ) به فروشگاه کاپر یدک مراجعه کرده با با کارشناسان متخصص در ارتباط باشید.

دیدگاه کاربران

آمارگیر وبلاگ