جستجوهای اخیر

تعمیر یا تعویض لوازم یدکی خودرو، کدام بهتر است ؟

مجله کاپر یدک

|

1402-09-09 09:31:52

|

113 بازدید

  • 1
  • 0

تعمیر یا تعویض لوازم یدکی خودرو، کدام بهتر است؟ امروزه قیمت لوازم یدکی بسیار بالا بوده و بسیاری از افراد به جای تعویض، اقدام به تعمیر لوازم یدکی می کنند. با ما همراه باشید تا به بررسی اقدامات لازم برای تعویض یا تعمیر لوازم خانگی بپردازیم.

تعمیر یا تعویض لوازم یدکی خودرو، کدام بهتر است؟

تعمیر یا تعویض برخی قطعات به موارد مختلفی بستگی دارد. باید برخی فاکتور ها مانند امکان تعمیر قطعات را بررسی کرده و بر اساس میزان آسیب اقدام به تعمیر نمایید. در ادامه به عوامل موثر در تعمیر و تعویض قطعات می پردازیم.

عوامل موثر در تعمیر و تعویض لوازم یدکی

یکی از عوامل موثر در تعمیرات خودرو، هزینه های خرید یا تعمیر قطعه معیوب است. معمولاً هزینه تعمیر لوازم یدکی کمتر از هزینه تعویض آن ها است. برخی قطعات ممکن است کیفیت فابریک کارخانه را نداشته باشد، در این صورت تعمیر بهترین گزینه است. برخی زمان ها امکان تعمیر قطعه و لوازم یدکی امکان نداشته و باید از قعطات اورجینال بر حسب مشخصات خودرو خریداری نمایید.

بررسی میزان کارکرد قطعه و وضعیت خودرو

یکی دیگر از عوامل مهم، بررسی میزان کارکرد قطعه و وضعیت خودرو است. در خودرو های جدید تر، تعمیر معمولاً به دلیل استفاده نکردن از قطعات یدکی به مدت طولانی تر امکان ‌پذیر است. در خودرو های فرسوده و کارکرد بالا تر و یا زمانی که لوازم یدکی کاملاً خراب شده‌ اند، تعویض ممکن است بهترین گزینه باشد. پس باید به میزان کارکرد خودرو توجه کنید.

تضمین کیفیت قعطه نو

امکان خرید قطعات باکیفیت با گارانتی معتبریکی از موارد مهم، اطلاع از گارانتی محصول و کیفیت آن است. اگر قطعه باکیفیت نباشد، خودرو در کمترین کارکرد ممکن دچار ایراد می شود. رعایت برخی استاندارد های ساخت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

                                         حتما بخوانید : انتخاب لوازم یدکی خودرو، نکاتی که باید بدانید

تعویض قطعات بدنه خودرو

بررسی میزان آسیب

در قدم اول باید میزان آسیب وارد شده را بررسی کنید. اگر آسیب کمتری وارد شود، تعمیر بهترین گزینه است و ممکن است هزینه های تعویض بسیار بالا باشد.

تأثیر بر ارزش خودرو      

در زمان خرید و فروش خودرو به قطعات تعویضی یا تعمیری مورد توجه قرار می گیرد. اگر بدنه خودرو دچار ایراد یا آسیب شود، سعی کنید تعمیر کرده و اقدام به تعویض آن نکنید. ولی لوازم مصرفی مانند کابل کلاچ، تسمه تایم، انواع فنر دو کمک فنر را تعویض کنید. تعویض این قطعات بر قیمت کلی خودرو تاثیر دارد. هنگام تعویض به نوع لوازم یدکی توجه کنید که برند معتبری بوده و دارای اصالت کالا و تضمین کیفیت باشد.

تعمیر و تعویض قطعات سیستم تعلیق خودرو

یکی از قسمت های مهم هر خودرو، سیستم تعلیق آن است. این قسمت برای جلوگیری از ورود ضربه به بدنه کاربرد دارد. قطعات این سیستم جز لوازم مصرفی بوده و می توانید در صورت خرید از مجموعه های معتبر اقدام به تعویض قطعه مورد نظر نمایید. جهت خرید انواع فنر لول، فنر شمشی با تضمین کیفیت و گارانتی معتبر مجموعه کاپر یدک از فروشگاه این مجموعه می توانید به صوررت عمده و خرده خریداری نمایید.

تعمیر سیستم حرکتی و گیربکس خودرو

ممکن است پس از مدتی کارکرد، گیربکس خدرو دچار ایراد یا اشکال شود. در این صورت باید به نزدیک ترین تعمیرگاه مراجعه کرده و نسبت به حل مشکل اقدام نمایید. می توانید برای اطلاع از جزئیات قطعات مورد نیاز در سیستم گیربکس مانند کابل کلاچ و غیره با کارشناسان سایت کاپر یدک در تماس باشید.

براورد هزینه های تعویض قطعات خودرو

در قدم اول باید میزان آسیب وارد شده را بررسی کنید. بررسی این عامل توسط مکانیک یا نیرو کار ماهر صورت می گیرد. در ادامه بر حسب ایراد وارد شده قطعه مورد نظر تعمیر یا قعطه جدید جایگزین قطعه سابق می شود. در زمان تعویض علاوه بر هزینه های خرید باید هزینه نصب و اجرت آن را پرداخت نمایید. اما در زمان تعمیر فقط هزینه نصب و تعمیر پرداخت می شود که هزینه بسیار کمتری است.

برند های برتر تولید کننده و فروشگاه های معتبر فروش مستقیم لوازم یدکی

در کشور برند های معتبری در زمینه تولید و فروش لوازم یدکی انواع خودرو ها فعالیت می کنند. می توانید جهت خرید مستقیم به مجموعه های مورد اعتماد مراجعه کنید. نمایندگی فروش و مجموعه کاپر یدک یکی از بهتری مجموعه هایی است که در زمینه فروش لوازم اورجینال و باکیفیت فعالیت می کند.

مطالب مفید : علائم سوختن واشر سرسیلندر

نکات مهم هنگام تعویض لوازم یدکی

هنگام تعویض حتما به رعایت برخی استاندارد های ساخت محصول توجه کنید. با استفاده از روش هایی مانند بارکد کالا می توانید کیفیت کالا را استعلام کرده و با اطمینان بیشتر محصول مورد نظر را خریداری کنید. قیمت محصول مورد توجه بوده و باید با توجه به محدودیت بودجه خود اقدام به تعویض و خرید لوازم یدکی نمایید. بعد از خرید حتما در مجموعه متخصص لوازم یکی و قطعه معیوب خود را تعویض نمایید تا در زمان تعویض ایرادی به قسمت های دیگر خودرو وارد نشود.

جمع بندی

بحث امروز ما در این مقاله تعمیر یا تعویض لوازم یدکی خودرو در هنگام ایراد و اشکال بود. برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت محصولات و خرید مستقیم و بدون واسطه به صورت عمده و خرده با تخفیفات بی نظیر به مجموعه کاپر یدک مراجعه کنید.

 

دیدگاه کاربران

آمارگیر وبلاگ