جستجوهای اخیر

نحوه نصب لامپ هدلایت بر روی پژو و پراید

مجله کاپر یدک

|

1402-06-30 17:01:36

|

6408 بازدید

  • 1
  • 0

فناوری LED کاربردهای بسیاری از خود در سیستم‌ها و تکنولوژی‌های گوناگون نشان داده است که یکی از آن‌ها، در نسل جدید چراغ‌های خودرو دیده می‌شود. هدلایت مدل بروزی از چراغ خودرو است که نور آن می‌تواند تا چند برابر چراغ معمولی باشد. از این رو در این نوشته از کاپر یدک به بررسی نحوه نصب لامپ هدلایت می‌پردازیم.

آموزش نصب لامپ‌های هدلایت h1 تا h7

هدلایت‌ها مدل‌های جدیدی از چراغ خودرو هستند که می‌توانند با توجه به نوری که از خود ساطع می‌کنند دید راننده را افزایش دهند. این مدل از چراغ‌های خودرو با توجه به کاسه چراغی که در هر مدل خودرو وجود دارد تنوع دارند. به همین دلیل لازم است که نصب هدلایت‌های متنوع بر اساس هر مدل خودرو را بدانیم. مثلا برای خودروهای پژو 405 و رنو ال 90 لازم است نحوه نصب هدلایت H4 را بدانیم. در حالی که برای خودروی پژو 206، مدل چراغ هدلایت استفاده شده معمولا H7 می‌باشد.

به همین دلیل در این بخش از نوشته خود می خواهیم نحوه نصب لامپ هدلایت h1 تا h7 را بررسی کنیم. توجه کنید که نصب چراغ هدلایت نیاز به شناخت دقیق از خودرو و کاسه چراغ آن و مهارت‌های مکانیکی دارد. بنابراین اگر از این کار مطمئن نیستید توصیه می‌شود که نصب چراغ را با کمک تعمیرکار متخصص انجام دهید.

نکته دیگری که باید بدانید این است که پایه هدلایت در مقدار نوردهی و کیفیت آن تاثیری ندارد. پایه‌ها تنها نشان دهنده مدل فیکس شدن و نصب درست بر روی کاسه چراغ هستند. مسئله مهم دیگری که باید به آن توجه کنیم این است که نصب پایه چراغ هدلایتh1 تا h7 فارغ از مدل معمولاً به یک شیوه است. اما چگونه باید این کار را انجام داد؟

در نحوه نصب لامپ هدلایت، قدم اول جدا کردن پایه از هدلایت است. سپس باید آن را روی کاسه چراغ نصب کنید. مرحله بعدی نصب کردن هدلایت است که باید به طور معمولی آن را روی پایه نصب کنید. دقت کنید که این پایه‌ها در مدل‌های پیچی، فشاری و یا رزوه‌ای هستند. همانطور که اشاره کردیم هدلایت‌ها با پایه‌های متفاوت به کاسه چراغ خودرو بستگی دارد. مثلاً اگر قصد دارید پایه h4 استفاده کنید و هم نور پایین و نور بالا داشته باشید باید مطمئن شوید که کاسه چراغ خودرو را پشتیبانی می‌کند.

آموزش نصب هدلایت بر روی پراید

چراغ‌های هدلایت که از فناوری‌های ال ای دی و اس دی در تولید آنها استفاده می‌شود نورردهی بالایی دارند و به همین دلیل می‌توانند منجر به افزایش امنیت خودرو و سرنشینان آن شوند. چرا که با استفاده از لامپ هدلایت پراید می‌توان در جاده از نور بیشتری بهره‌مند شد. در این قسمت می‌خواهیم آموزش و نحوه نصب لامپ هدلایت پراید را بررسی کنیم.‌

نصب این مدل لامپ در کاسه چراغ جلوی خودرو یا قسمت پروژکتور است.  برای مدل‌های مختلف پراید لازم است هدلایت‌های خاصی انتخاب شود که برخی از آنها عبارتند از:

  • پراید ۱۳۱: هدلایت h4 نور بالا و پایین و h3 مه شکن
  • پراید صبا و پراید وانت: هدلایت‌های h4 و h3
  • پراید ۱۱۱ و ۱۳۲: نور پایین با هدلایت h7 و نور بالا با پایه h1

با توجه به این مدل‌ها اجازه دهید توضیح خلاصه‌ای برای نصب هدلایت پایه h4 داشته باشیم. قبل از هر کاری باید خودرو را خاموش کرده و سوئیچ را از روی ماشین بردارید. برای نصب این مدل هدلایت ۳ عدد سیم به پایه اتصال پیدا می‌کند. برای انجام اتصال لامپ چراغ جلو را باز کرده و در این حین به کاسه چراغ فشاری وارد نکنید. ابتدا پایه را در کاسه جا دهید و سپس هدلایت را روی آن بگذارید و بر اساس جهت تنظیم آن را بچرخانید.

آموزش نصب هدلایت بر روی پژو پارس

آیا با نحوه نصب لامپ هدلایت بر روی خودروی پژو پارس آشنایی دارید؟ برای اینکار پس از اطمینان از سلامت هدلایت خریداری شده، مثلا مدل لامپ خودرو دو خار پرشیایی H7 وات بالا طلایی سری شفاف (12V 100W HD GOLD) پارس تاب، می‌توانید برای تعویض اقدام کنید. چراغ جلو را باز کنید و لامپ‌ها یا هدلایت‌های قدیمی را خارج کنید. هدلایت‌های جدید را قرار دهید و آن را سفت کنید. دقت کنید که در پژو پارس، درپوش به آسانی بسته می‌شود. پس جدا از سوراخ کردن آن خودداری کنید.

آموزش نصب هدلایت بر روی سمند

در نحوه نصب لامپ هدلایت بر روی سمند، باید مدل سازگار آن را بدانید. برای خودروی سمند، مدل سازگار معمولا هدلایت با پایه h3 است. نکته مهمی کخ باید توجه کنید، طراحی اتاق سمند و قرار گیری چراغ است که بر این اساس شما نیاز به لامپ هدلایت مقاوم در برابر آب و ضربه خواهید داشت. چرا که لامپ‌های سمند در بخش پایینی سپر هستند. نحوه نصی در این مدل، نیز مانند سایر روش‌ها است و نیاز به دقت زیادی هم دارد. از این رو اگر در نصب آن اطمینان و اگاهی ندارید، حتما به تعمیرکار معتبر مراجعه کنید.

سخن آخر

نحوه نصب لامپ هدلایت که در این نوشته از کاپر یدک بررسی شد، نیاز به اطلاعات دقیقی از کاسه خودرو و مدل پایه لامپ دارد. هر پایه لامپ هدلایت ویژگی خاصی دارد و بهتر است برای نصب، کار را به متخصصان خودرو بسپارید که آشنایی دقیقی از کاسه هر خودرو دارند.

دیدگاه کاربران

آمارگیر وبلاگ