جستجوهای اخیر

اسپورت کردن چراغ جلو ماشین

منبع: کاپریدک

|

1402-06-05 14:45:59

|

721 بازدید

  • 2
  • 0

یکی از روش های اسپورت کردن خودرو، استفاده از چراغ های با نور بالاتر بوده که باعث زیبایی بیشتر و نوردهی بیشتر در هنگام رانندگی می شود. با ما همراه باشید تا به روش های اسپورت کردن چراغ جلو ماشین بپردازیم.

اسپورت کردن چراغ جلو پراید با هدلایت

پراید کاسه چراغ استانداردی داشته و این عامل باعث می شود که بتوانید از انواع هدلایت با تکنولوژی های مختلف برای این خودرو استفاده نمایید. به صورت کلی در زمان تعویض چراغ باید موارد مختلفی را در نظر داشته باشید. از جمله می توانیم  به میزان مصرف و توان باتری اشاره نماییم. برخی هدلایت ها به دلیل تولید گرما بیش از حد دارای فن اختصاصی هستند که از کاهش عمر چراغ جلوگیری می کند.

اسپورت کردن چراغ جلو پژو با هدلایت

در ایران خودرو های مختلفی از خانواده پژو تولید شده است که می توانیم به پژو 206، پژو 405، پژو پارس، پژو 2008 و غیره اشاره نماییم. برخی از انواع این خودرو های دارای چراغ با آخرین تکنولوژی جهانی بوده که می توانیم به عنوان مثال به به پژو 2008 اشاره کنیم. اما برای اسپورت کردن سایر خودرو های خانواده پژو می توانید از چراغ هایی با تکنولوژی مختلفی استفاده نمایید.

بهترین هدلایت برای اسپورت کردن ماشین

 

چراغ‌ هالوژن

یکی از چراغ های مقرون به صرفه  از لحاظ قیمتی و روشنایی، چراغ هالوژن بوده که می توانید با اطلاع از مشخصات فنی آن خریداری نمایید. این نوع چراغ‌ ها از یک فیلامنت ریز تشکیل شده‌اند که با گذر جریان الکتریکی از آن، گرم می‌ شود و نور ایجاد می‌کند. چراغ های هالوژنی در رنگ های مختلفی ساخته شده و می توانید در خودرو های مختلفی در خیابان مشاهده نمایید.

چراغ ‌هایLED

 این چراغ‌ها از دیودهای الکترولومینسانت  LED استفاده می‌ کنند که نور به صورت الکتریکی ایجاد می ‌کنند. آن ها با مصرف کمتر انرژی و عمر طولانی‌ تری نسبت به هالوژن‌ها دارند. میزان روشنایی چراغ ال ای دی بسیار بیشتر از چراغ هالوژنی است اما از لحاظ قیمتی، گران تر است. می توانید با توجه به بودجه خود بهترین تکنولورژی ساخت چراغ را برای خودرو خود انتخاب نمایید.

محصولات : لامپ هدلایت 6 طرفه LED H7

چراغ‌های زنون

این نوع چراغ‌ ها از یک گاز به نام زنون استفاده می‌ کنند که با عبور جریان الکتریکی، نور ایجاد می ‌کند. زنون نور بسیار بسیار بیشتری نسبت به ال ای دی و هالوژنی دارد. در نظر داشته باشید هنگام خرید میزان توان چراغ را بررسی کرده و بر اساس نوع خودرو و تجهیزات فنی آن خریداری نمایید. برای اطلاعات بیشتر کافی است قبل از خرید با کارشناسان متخصص مجموعه کاپر یدک در ارتباط باشید.

عوامل موثر در اسپورت کردن چراغ جلو ماشین

توجه به نوع خودرو

برخی از خودروها به طور پیش‌فرض دارای چرغ های زنون بوده اما در برخی خودرو های دیگر این ویژگی وجود ندارد. در خودروهایی که با سیستم چراغ‌های زنون همراه نیستند، نصب چراغ‌های زنون ممکن است نیاز به تغییرات و تجهیزات اضافی داشته باشد. با خرید چراغ و تجهیزات لازم می توانید با توجه به نوع خودرو خود، اسپورت کردن خودرو نمایید.

بررسی سیستم هدایت نور خودرو

چراغ‌ های زنون دارای نور متمرکز و شدت بالا هستند. برای نصب آن ها، سیستم هدایت نور معمولاً اسکلت چراغ باید به طور مشخصی طراحی شده و تنظیم شده باشد تا نور به درستی به جلو انعکاس شود. در نتیجه باعث اذیت چشم های رانندگان دیگر نشود. این عامل بسیار مهم است و باید در زمان خرید چراغ مورد بررسی قرار بگیرد. ممکن است قوانین منع کننده ای نیز جهت استفاده از این چراغ ها وجود داشته باشد که در ادامه اشاره می کنیم.

محصولات : لامپ خودرو بی سیم H1

سیستم خنک‌کنندگی

چراغ‌ های زنون حرارت بیشتری نسبت به چراغ ‌های هالوژن تولید می کنند. سیستم خنک‌کنندگی باید به طور مناسب برای جلوگیری از افزایش حرارت و آسیب به چراغ ‌ها تنظیم شود. در زمان خرید نسبت به نوع کاسه چراغ به سیستم خنک کنندگی چراغ توجه نمایید.

تجهیزات جانبی و گارانتی

برای نصب چراغ‌های زنون، ممکن است نیاز به تعویض بخشی از تجهیزات جانبی خودرو داشته باشید. به عنوان مثال می توانیم به سیستم هدایت نور یا سیم‌کشی و غیره اشاره نماییم.

قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی

در برخی مناطق، قوانین، محدودیت‌ ها و مقرراتی برای استفاده از چراغ‌های زنون تعیین کرده ‌اند. ممکن است نصب چراغ‌ های زنون در مناطق خاص ممنوع یا تنها با اطلاعات و مجوز خاصی مجاز باشد. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با کارشناسان سایت کاپر یدک در ارتباط باشید.

در مجموعه کاپر یدک انواع چراغ های زنون، هالوژن، ال ای دی و غیره با رنگ ها و توان های مختلفی برای مشتریان در نظر گرفته می شود. برای اطلاعات بیشتر و خرید چراغ اسپورت با قیمت های مناسب به مجموعه کاپر یدک مراجعه کرده و می توانید خرید اینترنتی یا حضوری نمایید.

نورپردازی غیر اصولی

چراغ‌ های زنون ممکن است در برخی مواقع نورپردازی نامناسبی ایجاد کنند. به عنوان مثال می توانیم به عدم تمرکز نور در جاده و اذیت رانندگان در جهت مخالف اشاره نماییم. سعی کنید قبل از نصب چراغ‌های زنون، به نورپردازی اصولی و درست دقت کنید.

نگهداری و تعمیرات

چراغ‌های زنون نیاز به نگهداری و تعمیرات منظم دارند. به مراقبت از لنز های آن ها و تنظیمات صحیح آنها توجه کنید تا کارایی و کیفیت نور آنها حفظ شود.

سخن آخر

بحث امروز ما در مورد اسپورت کردن چراغ جلو ماشین بود. سعی داشتیم توضیحات کوتاهی در مورد اسپورت کردن انواع خودرو ارائه نماییم. در ادامه به بهترین هدلایت برای اسپورت کردن ماشین و عوامل موثر در اسپورت کردن چراغ جلو ماشین اشاره کردیم. اگر مشاوره ای برای خرید چراغ خودرو دارید، برای اطلاعات بیشتر به سایت کاپر یدک مراجعه کنید.

 

دیدگاه کاربران

آمارگیر وبلاگ