جستجوهای اخیر

نحوه تشخیص لوازم یدکی اصل از تقلبی

مجله کاپر یدک

|

1402-09-09 11:03:44

|

134 بازدید

  • 0
  • 0

یکی از چالش هایی که در هنگام خرید لوازم یدکی وجود دارد، نحوه تشخیص لوازم یدکی اصل از تقلبی است. با ما همراه باشید تا به راهکار هایی اشاره کنیم تا بتوانید لوازم یدکی اصل از تقلبی را تشخیص دهید.

خرید از نمایندگان فروش و منابع معتبر

اولین قدم برای خرید مراجعه به مراجع فروش لوازم یدکی اورجینال است. هنگام خرید سعی کنید از فروشندگان معتبر، نمایندگان رسمی یا فروشگاه ‌های اینترنتی معروف خرید کنید. فروشگاه های معتبر گارانتی ارائه کرده و کیفیت محصول را تضمین می کنند. در نتیجه در صورت ایراد بتونید مراجعه نمایید. در صورت خرید از کاپر یدک، محصول باکیفیت مطابق با آخرین استاندارد های جهانی را دریافت می کنید.

بررسی کیفیت بسته ‌بندی محصول 

کیفیت بسته‌ بندی یکی از عوامل مهم در تشخیص اصالت لوازم یدکی اورجینال است. لوازم یدکی اصلی اغلب با بسته ‌بندی ‌هایی طراحی می ‌شوند که علاوه بر حفاظت از محصول در حین حمل و نقل، نشانگر اصالت و کیفیت بالای محصول هستند. بسته‌ بندی لوازم یدکی اصلی شامل علامت‌ ها، شماره‌ های سریال و کد های اصالت است. این علامت ‌ها باید با اطلاعات موجود در دفاتر گواهینامه‌ ها یا وب‌ سایت رسمی شرکت تولید کننده همخوانی داشته باشند.

عوامل دیگر مانند وکیوم قطعه، کیفیت چسپ، بسته بندی محکم، کیفیت چاپ بالا، عدم وجود هرگونه خراشیدگی در بسته بندی و وجود کاتالوگ جز مواردی است که می توانید در زمان خرید لوازم یدکی توجه نمایید.

مواد با کیفیت

در بسته بندی ها متریال ساخت و برخی جزئیات محصول نوشته می شود. کیفیت محصول باید با نوشته های محصول همخوانی داشته باشد. بررسی کنید که بسته ‌بندی لوازم یدکی حاوی علامت ‌ها و شماره‌های اصالت مرتبط با شرکت سازنده است. پس از خرید برای استعلام محصول می توانید از طریق اس ام اس (پیامک) یا شماره تلفن مجموعه از اصالت کالا اطمینان داشته باشید. پس از درخواست و ارسال شماره تلفن، کد تضمین اصالت کالا برای شما ارسال می شود.

همخوانی برچسب ‌ها و شماره سریال محصولات

تمامی برچسب‌ ها و کد های محصولات اصلی باید با مشخصات شرکت سازنده همخوانی داشته باشند. شماره‌ ها و کد های محصول را با اطلاعات مربوط به شرکت تولید کننده مقایسه کنید. همچنین به شماره های حک شده بر روی محصول نوجه نمایید که به صورت شفاف و بدون ایراد باشد.

                                                        فنر لول جلو تیبا/ ساینا/ کوئیک/ ریو

بررسی کیفیت ساخت

لوازم یدکی اصلی عموماً با کیفیت ساخت بالا و استاندارد های مشخصی تولید می ‌شوند. با این توصیفات، می توانید نمونه اصلی و تقلبی را با یکدیگر مقایسه کنید تا تفاوت ‌ها را تشخیص دهید.

قبل از خرید می توانید از مجموعه های معتبر قیمت محصول را مقایسه کرده و از مجموعه ای خریداری کنید که قیمت مناسبی داشته و با تخفیفات محصول را ارائه کند. کاپر یدک یکی از بهترین فروشگاه هایی است که محصولات خود را با ضمانت و تخفیفات به صورت عمده و خرده ارائه می کند. جهت خرید این محصول به فروشگاه کاپر یدک مراجعه کنید.محصولات موجود در فروشگاه آنلاین کاپریدک شامل انواع لامپ خودرو هدلایت ها ، انواع کابل کلاچ طبی و .. میباشد

خطرات استفاده از لوازم یدکی تقلبی

استفاده از لوازم یدکی تقلبی یا کپی، به جای لوازم یدکی اصلی می ‌تواند به مشکلات جدی و خطراتی منجر شود. اگر به میزان سلامت خودرو خود اهمیت می دهید به هیچ عنوان لوازم یدکی بی کیفیت و فیک خریداری نکنید.

عمر مفید کمتر

تمامی لوازم مصرفی در صورت استفاده دچار ایراد و اشکال می شود. در صورتی که محصول باکیفیت دیر تر از محصول بی کیفیت دچار ایراد می شود. لوازم یدکی تقلبی ممکن است از مواد با کیفیت پایین تری ساخته شوند که منجر به کاهش کیفیت و عمر مفید آنها شود. در صورت عدم توجه به این عامل ممکن است خودرو در مسیر دچار ایراد شده یا هزینه های بالایی برای شما به وجود آید.

نبود استاندارد های طراحی

لوازم یدکی تقلبی معمولاً با استاندارد ها و مشخصات فنی تولید نمی شود. این عامل باعث می شود عملکرد بهینه در خودرو نداشته و با ایرادات فنی در هنگام رانندگی مواجه شود.

آسیب به خودرو

استفاده از لوازم یدکی تقلبی ممکن است به سیستم ‌ها و تجهیزات آسیب بزند، زیرا این لوازم ممکن است با تجهیزات اصلی همخوانی نداشته باشند.

محصول پرفروش : ترمیم کننده و نشت گیر سیلندر

خطرات ایمنی

لوازم یدکی تقلبی در شرایط عملکردی و حتی در مواقع بحرانی به دلیل کیفیت پایین، باعث خطرات ایمنی شوند. این امر به خصوص در مواقعی که لوازم یدکی به سیستم‌ های ایمنی مربوط مثل ترمز ها، روغن موتور، و غیره اضافه می ‌شوند می‌تواند مشکلات جدی ایجاد کند. بهتر است برای عملکرد بهتر و بهینه تر از لوازم اصلی و مورد تایید نمایندگی استفاده کنید.

نبود گارانتی و خدمات پس از فروش

لوازم یدکی تقلبی معمولاً هیچ گونه گارانتی رسمی ندارند. در صورت وقوع خرابی یا مشکلات، شما احتمالاً نخواهید توانست از تولید کننده یا فروشنده‌ای جهت اصلاح یا تعویض لوازم خود بهره‌مند شوید.

جمع بندی

تضمین اصالت کالا مورد توجه بوده و برای جلوگیری از ورود هرگونه آسیب بهتر است از لوازم اورجینال خریداری نمایید. کاپر یدک به عنوان یکی از بزرگ ترین نمایندگی های فروش لوازم یدکی در ایران محسوب می شود. برای خرید لوازم یدکی به صورت عمده و خرده به قیمت کارخانه به مجموعه کاپر یدک مراجعه کنید.

دیدگاه کاربران

آمارگیر وبلاگ