جستجوهای اخیر

مناسب ترین هدلایت برای پراید و پژو

منبع: کاپریدک

|

1402-05-28 10:55:15

|

627 بازدید

  • 3
  • 0

هدلایت نوعی از چراغ خودرو بوده که بر اساس عملکرد خودرو ها و نوع کاسه چراغ آن میزان نوردهی متفاوتی دارد. در ادامه به مناسب ترین هدلایت برای پراید و پژو می پردازیم.

انواع هدلایت خودرو

هدلایت یا چراغ جلو خودرو ها به عنوان یکی از اجزای مهم در اتومبیل شناخته می ‌شوند. در بازار انواع مختلفی از هدلایت‌ ها وجود دارند که براساس فناوری و نوع نوردهی تفاوت‌هایی دارند. در کنار فناوری و نوردهی قدرت آن نیز بر اسا وات ساعت در نظر گرفته می شود.

لامپ های هالوژنی

هدلایت‌ های هالوژن یکی از پرکاربرد ترین و پراستفاده‌ ترین انواع هدلایت‌های خودرو هستند. این نوع هدلایت‌ ها از یک فیلامنت داغ درون یک گاز هالوژن برای ایجاد نور استفاده می‌ کنند. آن ‌ها به صورت معمول دارای نور زرد متمایل به سفید هستند و از لحاظ هزینه نصب و تعویض نسبتاً ارزان هستند. اگر دنبال چراغ پرنور با قیمت مقرون به صرفه هستید، چراغ هالوژن بهترین گزینه است. لامپ خودرو دو خار پرشیایی H7 وات استاندارد پارس تاب یکی از بهترین لامپ ها برای خودرو های پژو و پراید است.

لامپ ‌های زنون    

لامپ ‌های زنون با استفاده از فناوری پلاسما و گاز زنون نور زردی کمی تا سفید تولید می‌کنند. این نوع هدلایت ‌ها برخلاف هالوژن ‌ها نور بسیار قوی‌ تری دارند و بیشتر در خودرو های لوکس و اسپورت مورد استفاده قرار می ‌گیرند. در ادامه به مناسب ترین هدلایت برای پراید و پژو می پردازیم.

هدلایت LED

هدلایت ‌های LED از دیود های نوری الکتریکی برای تولید نور استفاده می ‌کنند. این نوع هدلایت ‌ها معمولاً دارای نور بسیار شفاف، قوی و با مصرف انرژی کمتری هستند. همچنین، این نوع هدلایت ‌ها قابلیت ایجاد طیف وسیعی از رنگ‌ ها را دارند و به تعداد زیادی خودرو ها اضافه می ‌شوند.

ویژگی های انواع هدلایت خودرو

هدلایت هالوژنی

هدلایت هالوژن دارای نور زرد متمایل به سفید بوده که به عنوان ارزان ‌ترین و گزینه مقرون به صرفه برای نصب و تعویض چراغ محسوب می شود. از لحاظ مصرف انرژی بالا تر نسبت به تکنولوژی‌ های جدید تر بوده و اگر باتری مناسبی داشته باشید، می توانید استفاده نمایید. این لامپ از لحاظ شدت نور کمتر از تکنولوژی‌ های دیگر است. به دلیل قیمت مناسب آن تولید بالایی دارد.

لامپ خودرو بی سیم H1 وات بالا شفاف یکی از بهترین لامپ های هدلایت هالوژنی بوده که قیمت مناسبی با توجه به کاربرد و میزان نوردهی ان دارد.

لامپ‌های زنون

انواع لامپ های زنون نور کمی زرد مایل به سفید داشته و نور بسیار قوی با دید دقیق ‌تر نسبت به لامپ های هالوژنی دارد. مصرف انرژی در لامپ های زنون کمتر نسبت به هالوژن ‌ها بوده و عمری بلند تر نسبت به آن ها دارند. این لامپ ها از لحاظ هزینه، قیمت بالا تری دارند.

لامپ ال ای دی

یکی از مقرون به صرفه ترین لامپ ها، لامپ ال ای دی بوده که  نور بسیار شفاف و روشن دارد. از مریت های این لامپ می توانیم به شدت بالای لامپ ال ای دی اشاره نماییم. همچنین مصرف کمتر نسبت به هالوژن و زنون عمر مفید بالا و طراحی انعطاف پذیر از دیگر ویژگی های لامپ ال ای دی است.

موارد مهم در خرید لامپ خودرو

هر لامپ دارای مشخصات خاص خود بوده که با توجه به مشخصات و تکنولوژی ساخت آن از همدیگر متمایز می‌ شوند. نوع اتصالات چراغ اهمیت داشته و باید از باتری مناسب جهت برق رسانی به چراغ ‌های خود توجه کرده و مشخصات لامپ را نیز بررسی نمایید.

مناسب ترین هدلایت برای پراید و پژو

برای اینکه بتوانید چراغ مناسب برای خودروهای پژو و پراید خریداری کنید باید موارد مختلفی را در نظر داشته باشید. کاسه چراغ اهمیت داشته و میزان قدرت باتری خود را نیز مورد توجه قرار می ‌گیرد. می‌توانید از لامپ ‌های با کیفیت مانند لامپ هالوژن ، لامپ زنون، لامپ ال ای دی و غیره برای چراغ خودرو های پراید و پژو استفاده نمایید. همچنین در زمان خرید میزان روشنایی که بر پایه وات بوده را توجه کرده و دمای چراغ میزان رنگ زرد یا سفید آن را مشخص می‌ نماید.

هدلایت ایرانی یا خارجی

در بازار ایران انواع هدلایت ‌های ایرانی و وارداتی وجود دارد که هر کدام با توجه به ویژگی‌ های آن از همدیگر متمایز می ‌شوند. امروزه شرکت ‌های دانش بنیان بسیاری در زمینه تولید لامپ ‌های انواع خودرو فعالیت می‌کنند که می‌تواند انواع لامپ‌ های خودرو ایرانی را با گارانتی و خدمات پس از فروش خریداری نمایید. اگر قصد خرید لامپ‌ های خارجی را دارید، می‌ توانید از فروشگاه ‌های معتبر سراسر کشور تهیه نمایید.

سخن پایانی

در نظر داشته باشید سعی کنید لامپ مورد نظر خود را از مراکز معتبر خریداری کرده که در صورت ایراد امکان برگشت کالا وجود داشته و بتوانید از خدمات گارانتی کالا نیز استفاده نمایید. برای خرید انواع لامپ خودرو با تخفیفات ویزه به صورت عمده به قیمت کارخانه به فروشگاه سایت کاپر یدک مراجعه کنید. امیدواریم این بحث با عنوان مناسب ترین هدلایت برای پراید و پژو، مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

دیدگاه کاربران

آمارگیر وبلاگ