جستجوهای اخیر

نحوه تعویض کابل کلاچ انواع خودرو پراید، پژو پارس ، پژو 206 ، 207 ، سمند

مجله کاپر یدک

|

1402-12-22 00:03:44

|

450 بازدید

  • 1
  • 0

کابل کلاچ یکی از لوازم یدکی و مصرفی خودرو بوده که با توجه به کیفیت ساخت این قطعه و میزان استفاده دچار ایراد شده و نیاز به تعویض دارد. همراه ما باشید تا به نحوه تعویض کابل کلاچ انواع خودرو بپردازیم.

علائم خرابی کابل کلاچ خودرو

خرابی سیم کلاچ می‌ تواند اثرات جدی بر عملکرد و کارایی کلاچ و تغییر دنده خودرو داشته باشد. اگر شاهد هر یک از علائمی که در ادامه توضیح می دهیم باشید، باشید، کلاچ خودرو را بررسی کرده و در صورت لزوم تعویض نمایید.

در ابتدا اگر پس از رها کردن کلاچ لرزش شدیدی حس کنید، ممکن است نشانه ‌ای از خرابی سیم کلاچ باشد. همچنین اگر کلاچ به طور ناگهانی خالی شده و دنده ‌ها بدون عملکردی مناسب نمی ‌شوند، این ممکن است ناشی از بریدگی سیم کلاچ باشد. در صورتی که دنده ‌ها به درستی جا نمی‌ رود یا خودرو پس از فشار دادن کلاچ خلاص نمی‌شود، احتمالاً علت آن نیز مشکل در سیم کلاچ است.

اگر برای تعویض دنده نیاز به فشار زیادتری بر روی پدال کلاچ دارید، این نشانه ‌ای از مشکلات در سیم کلاچ است. برای عملکرد بهتر سیستم گیربکس خودرو و کاهش هزینه ها با تعمیرگاه متخصص برای تست سیم کلاچ مشورت نمایید.

بهترین زمان برای تعویض کابل کلاچ

زمان مناسب برای تعویض کابل کلاچ زمانی است که سیم کلاچ دچار ایرادات مختلف شده باشد. در این صورت سیم کلاچ دیگر قادر به جابجایی راحت درون کاور خود نخواهد بود. اگر سیم در برخی نقاط بریده شده یا رشته‌هایش گسیخته باشد، یا اگر دچار تابیدگی شده و نتواند به خوبی درون غلاف خود حرکت کند، زمان مناسب برای تعویض آن فرا رسیده است. این نشانه ‌ها نشان دهنده‌ این است که کابل کلاچ دیگر به خوبی عملکرد نخواهد کرد و باید بلافاصله تعویض شود تا از وقوع مشکلات جدی‌تر جلوگیری شود.

نحوه تعویض کابل کلاچ پراید 131 ، 132

پراید یکی از خودرو های اقتصادی بازار ایران بوده که قیمت قطعات و لوازم یدکی آن بسیار اقتصادی تر و ارزان تر از خودرو های دیگر است. جهت تعویض ابتدا خودرو را در یک محل ایمن پارک کرده و موتور خاموش می شود تا دسترسی به کلاچ و دنده ‌ها با ایمنی بالایی انجام شود. در ابتدا موقعیت کابل قدیمی کلاچ، از فضای محوری خارج می شود که نیاز به ابزار های خاص وجود دارد.

کابل کلاچ جدید با دقت به جای کابل قدیمی متصل می شود. سپس به تنظیم کلاچ پرداخته تا به طور صحیح عمل کند. تنظیم کابل به اندازه‌ی لازم توسط مهره‌ها و ابزار های دیگر انجام می ‌شود. پس از اطمینان از کارکرد صحیح کابل کلاچ، همه بخش‌ ها را به جای خود برگردانید و اطمینان حاصل می شود که هیچ قطعه‌ای بی‌استفاده رها نشده است.

نحوه تعویض کابل کلاچ پژو پارس، پژو 405

پژو پارس و پژو 405 یکی از خودرو های مونتاژی در ایران بوده که در اشکال و موتور های مختلفی طراحی شده است. مراحل تعویض کابل کلاچ این خودرو مانند پراید بوده و در صورتی که آشنایی با مراحل تعویض کابل کلاچ 405 دارید، می توانید با مهارت و ایمنی کامل تعویض نمایید. در غیر این صورت از متخصصان و تکنسین های ماهر برای تعویض کابل کلاچ استفاده نمایید.

کاپر یدک یکی از فروشگاه های عرضه مستقیم به قیمت کارخانه انواع کلاچ طبی بوده که می توانید از روش های خرید حضوری و آنلاین خریداری نمایید.

نحوه تعویض کابل کلاچ پژو 206 ، پژو 207

پژو 206 و پژو 207 جز خودرو های هاچ بک و اسپرت در ایران بوده که از سال 1380 در کشور تولید می شود. رانندگی با پژو 206 و 207 به دلیل موتور و سیستم گیربکس آن بسیار لذت بخش است اما ممکن است به دلیل فرسودگی کابل کلاچ به سختی و با فشار مضاعفی انجام شود. با تعویض کابل کلاچ می توانید بدون ایجاد فشار رانندگی نمایید. در صورتی که قصد اطلاع از قیمت، خرید کابل کلاچ پژو 206 و پژو 207 را دارید، به صفحه اختصاصی این محصول در فروشگاه کاپر یدک مراجعه کرده و خریداری کنید.

نحوه تعویض کابل کلاچ سمند ، سورن

سمند و سورن جز نرم ترین خودرو های ایرانی بوده که برای سفر های برون شهری بهترین گزینه است. در صورتی که در شهر تردد بالایی داشته ممکن است تعویض دنده برای رانندگان خصوصا رانندگان تاکسی درون شهری با سختی مضاعفی همراه شود. در این صورت بهترین کار، تعویض کابل کلاچ سمند است. می توانید به جای کابل کلاچ معمولی از کابل های طبی استفاده نمایید.

برای تعویض کافی است خودرو را در جای امن پارک کرده و پس از باز کردن کابل کلاچ قدیمی، نمونه باکیفیت و طبی را جایگزین کنید.

جمع بندی

 در این بحث به بررسی نحوه تعویض کابل کلاچ انواع خودرو پرداختیم. در صورتی که قصد خرید لوازم جانبی انواع مدل ها و برند های خودرو به صورت مستقیم به قیمت کارخانه را دارید، یکی از بهترین مجموعه ها کاپر یدک است. برای مشاهده محصولات به فروشگاه کاپر یدک مراجعه کنید.

دیدگاه کاربران

آمارگیر وبلاگ