جستجوهای اخیر

معرفی انواع لامپ جلو خودرو

مجله کاپر یدک

|

1402-07-05 13:50:21

|

507 بازدید

  • 1
  • 0

برای این که بتوانید لامپ مناسب برای خودرو خود را خریداری کنید، بهتر است مطالعه در باره انواع لامپ خودرو داشته باشید. هر لامپ با توجه به توان، میزان نوردهی، تکنولوژی ساخت، دامنه ولتاژ، رنگ نور خروجی و فاکتور های دیگر از همدیگر متفاوت ساخته می شوند. شما می توانید با توجه به بودجه خود لامپ مناسب خریداری نمایید. برای اطلاع شما در این بحث به بررسی معرفی انواع لامپ جلو خودرو می پردازیم.

لامپ هالوژن

این نوع لامپ‌ ها به دلیل قیمت مقرون به صرفه آن در اکثر خودرو ها استفاده می ‌شوند. هالوژن ها دارای یک فیلامنت فوری بوده هستند که زمانی که جریان برق از آن عبور می ‌کند، گرما و نور ایجاد می ‌کند. انواع لامپ‌های هالوژن تعویض نسبتاً آسانی دارد. با استفاده از واحد اندازه‌گیری نور یا لومن می توانید روشنایی لامپ ها را بررسی کنید.

مزایا لامپ هالوژن

هزینه های خرید و تعویض مقرون به صرفه

لامپ‌ های هالوژن از نظر هزینه نسبت به لامپ‌ های دیگری مانند زنون یا LED ارزان ‌تر هستند. این مزیت مهم است اگر به دنبال جایگزینی اقتصادی برای لامپ‌ های خودرو خود باشید، لامپ های هالوژنی را انتخاب کنید.

نصب و تعویض آسان

فرایند نصب و تعویض لامپ‌ های هالوژن نسبت به برخی از تکنولوژی ‌های دیگر نسبت به آسانی قابل انجام است. این به معنای انجام تعمیرات و تعویض در مواقع اضطراری بدون نیاز به متخصص خودرو است.

نور مشابه طبیعی

انواع لامپ ‌های هالوژن نوری مشابه نور رنگ حقیقی تولید می‌کنند که باعث اذیت چشم انسان نمی شود. در نتیجه این نور به کنتراست رنگ ها کمک می‌ کند و تجربه رانندگی در شب بهتری را برای راننده و خودرو رو به رو فراهم می‌ کند.

معایب لامپ هالوژن

مصرف انرژی بالا

لامپ‌ های هالوژن به نسبت به لامپ ‌های LED و زنون بیشتر انرژی مصرف می ‌کنند. این به دلیل ساختار و ماهیت ساخت لامپ هالوژن است. این مصرف بیشتر انرژی به معنای افزایش بار باتری و سیستم برق خودرو است. در برخی مواقع نیاز به تعویض باتری و استفاده از باتری با آمپر بالاتر را نیاز خواهید داشت.

عمر کوتاه تر

لامپ ‌های هالوژن در مقایسه با لامپ‌های LED و زنون عمر کوتاه ‌تری دارند. این به معنای نیاز به تعویض مکرر تر و هزینه بیشتر مرتبط با لامپ ‌های هالوژن است. در نظر داشته باشید ممکن است عملکرد لامپ‌های هالوژن در برخی شرایط مناسب نباشد. در شرایط مه، باران، یخبندان و غیره، نور لامپ‌ های هالوژن نسبت به تکنولوژی ‌های دیگر عملکرد ضعیف تری دارد. در ادامه به معرفی انواع لامپ جلو خودرو می پردازیم.

 

لامپ زنون

این نوع لامپ‌ ها از گازی به نام زنون تشکیل شده‌ است. در اثر ایجاد جریان الکتریکی بین دو الکترود درون لامپ، نور بسیار روشنی تولید می‌ شود. لامپ‌ های زنون دارای نور سفید و روشن هستند و عمر طولانی‌ تری نسبت به هالوژن دارند. این لامپ ‌ها به دلیل مصرف بسیار بالای بار باتری و قیمت گران آن عمدتاً در خودرو های لوکس و لاکچری نصب و استفاده می‌ شوند.

مزایا لامپ زنون

نور روشن و کیفیت بالا

یکی از مزایای لامپ ‌های زنون، نور سفید و نزدیک به نور واقعی است. این نور باعث مزیت هایی در رانندگی می شود که از جمله می توانیم به افزایش دید در شب، رانندگی در وضعیت مه آلود، رانندگی در بارش برف و یخبندان و غیره اشاره کنیم.

مصرف انرژی کمتر

در مقایسه با لامپ ‌های هالوژن، لامپ‌های زنون مصرف انرژی کمتری دارند. این به معنای کاهش فشار بر باتری و سیستم برق خودرو است.

عمر طولانی‌تر

لامپ ‌های زنون معمولاً عمر طولانی‌ تری نسبت به لامپ‌های هالوژن دارند. در این صورت کم تر نیاز به تعویض لامپ و چراغ خودرو خواهید داشت.

معایب لامپ زنون

هزینه خرید نسبتا بالا

یکی از مه مترین معایب لامپ ‌های زنون، هزینه بالای خرید و نصب آن ها است. این لامپ‌ ها نسبت به لامپ‌های هالوژن وارداتی یا سفارشی هستند و قیمت بالایی دارند. اگر قصد خرید لامپ آریایی ال ای دی 6 اس ام دی دو طرفه نارنجی پارس تاب و لامپ خودرو دوکنتاکت ال ای دی اس ام دی زرد پارس تاب را دارید به سایت کاپر یدک مراجعه کنید

پیچیدگی سیستم روشنایی و تعمیر سخت آن

تعمیر یا تعویض لامپ‌ های زنون معمولاً پیچیده ‌تر و هزینه‌ برتر نسبت به لامپ‌های هالوژن است. به عنوان مثال، تعویض یک لامپ زنون نیاز به تنظیم مجدد نور ها توسط متخصص دارد. در ادامه به معرفی انواع لامپ جلو خودرو می پردازیم.

لامپ‌های ال ای دی

این لامپ‌ ها از تکنولوژی دیود های نوری استفاده می‌ کنند و برخلاف لامپ‌های هالوژن و زنون، نیاز به فیلامنت ندارند. آن ها نور بسیار روشن و کیفیت بالایی دارند و از مصرف انرژی کمتری برخوردارند. همچنین، عمر مفید بلندی دارند و به عنوان لامپ ‌های توسعه‌یافته ‌تر و پرکاربرد تر در اتومبیل‌ ها شناخته می ‌شوند.

مزایا لامپ ال ای دی

توان بالا و مصرف انرژی کم

لامپ ‌های ال‌ای دی در عین حالی که قدرت روشنایی بالایی دارند، مصرف انرژی بسیار کمتری دارند. در نتیجه به مقدار کم تر انرژی نسبت به لامپ‌های هالوژن یا زنون نیاز دارند. این به معنای کاهش مصرف سوخت و برق خودرو و افزایش کارایی سیستم الکتریکی آن است.

عمر طولانی

لامپ‌های LED عمر طولانی ‌تری نسبت به لامپ‌ های هالوژن یا زنون دارند. این باعث می شود با یک بار هزینه سال ها از لامپ مورد نظر استفاده نمایید. در نتیجه با تعویض کمتر و هزینه کمتر تعمیرات در طول عمر لامپ مواجه می شوید.

مقاومت در برابر تمامی ارتعاشات و لرزش‌ها هنگام رانندگی

لامپ ‌های LED معمولاً مقاوم به ارتعاشات و لرزش‌های مخصوص خودرو هستند که ممکن است در شرایط رانندگی دشوار به وجود آیند.

معایب لامپ ال ای دی

لامپ‌ های LED اغلب هزینه بالاتری در هنگام نصب و راه اندازی نسبت به لامپ‌های هالوژن یا زنون دارند. برخی از لامپ‌های LED ممکن است پراکندگی نور نه چندان یکنواخت داشته باشند، که می‌تواند باعث ناکارآمدی در برخی شرایط رانندگی شود. تعویض برخی از لامپ ‌های LED در خودرو های معمولی ممکن است پیچیده باشد چرا که نیاز به تخصص فنی دارد.برای دید لامپ های هدلایت کلیک کنید.

بحث امروز ما در مورد معرفی انواع لامپ جلو خودرو بود. برای خرید انواع لامپ خودرو بر اساس نوع خودرو خود به سایت کاپر یدک مراجعه کنید.

دیدگاه کاربران

آمارگیر وبلاگ