جستجوهای اخیر

تعمیر و قطعات جلوبندی تعلیق کمک فنر چگونه است

مجله کاپر یدک

|

1402-09-20 11:42:38

|

80 بازدید

  • 2
  • 0

قطعات جلوبندی تعلیق کمک فنر جز قطعات بسیار مهم بوده که عمر بالایی داشته ولی به دلیل فرسودگی و کارکرد نیاز به تعمیر و تعویض دارد. برای بررسی، تعمیر و قطعات جلوبندی تعلیق کمک فنر با ما همراه باشید.

سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو

سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو از قسمت ‌های مورد توجه خودرو بوده که باعث حفظ تعادل در هنگام حرکت خودرو می شود. در صورت وجود سیستم تعلیق بدون ایراد، عملکرد سیستم تعلیق خودرو افزایش یافته و راحتی بیشتری را برای سرنشینان فراهم می کند. سیستم جلوبندی خودرو، باعث می شود خودرو در ناهمواری ‌ها، چاله ‌ها، پیچ جاده ‌ها، دست انداز ها دچار لرزش نمی شود.

اجزا سیستم جلوبندی و تعلیق خودرو

اجزای سیستم تعلیق قطعات به هم پیوسته ای هستند به همدیگر متصل شده تا باعث حرکت بدون لرزش و ایراد خودرو شود. چرخ ها و اجزای مربوط به آن، فرمان و میل فرمان، اکسل، فنر و کمک فنرها، سیبک، سگ دست، شغال دست، بلبرینگ، طبق ها بخشی از سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو محسوب می سود. جهت خرید قطعات جلوبندی، سیستم تعلیق و کمک فنر به صورت اورجینال و باکیفیت بالا به مجموعه کاپر یدک مراجعه کنید.

                                                         فنر لول عقب/ تیبا ساینا CNG / خاور (دوتایی)

تعمیر و قطعات جلوبندی تعلیق کمک فنر

تعمیر سیستم تعلیق خودرو

سیستم تعلیق در واقع سیستم فنربندی خودرو بوده که وظیفه‌ی کاهش تکان‌ها و لرزش‌های ناشی از عبور از سطوح ناهموار را دارد. این سیستم باعث می شود تا نوسانات ایجاد شده در حال حرکت خودرو به اتاق خودرو و سرنشینان منتقل نشود. این سیستم همچنین باعث ایجاد تماس موثر با اصطکاک مناسب بین چرخ‌ها و سطح جاده می‌شود.

کیفیت رانندگی و هدایت و کنترل از جمله پارامتر های مهم در تعمیر یا تعویض قطعات سیستم تعلیق خودرو است. اگر این سیستم دچار لرزش، صدا و تکان های شدید شده، می توانید اقدام به تعمیر سیستم تعلیق خودرو نمایید.

سیبک ‌ها

سیبک، قطعه‌ ای کروی شکل بوده که باعث اتصال چرخ ‌های خودرو به سیستم تعلیق می‌ شود. در نتیجه باعث چرخش آن ها می‌شود. این قطعه توسط یاتاقان ثابت نگه ‌داشته می‌شود تا چرخ یا دنده به راحتی دور آن بچرخد. چرخش این قطعه در جهت محور مختصات، سبب فرمان ‌دهی به قسمت جلویی خودرو می‌شود. سیبک ‌ها همچنین تا حدی از ارتعاشات ناشی از گذر از روی ناهمواری ‌های سطح جاده جلوگیری می‌کنند و بخشی از وزن خودرو را تحمل می‌کنند.

اکسل

اکسل به محور مرکزی چرخ یا دنده گفته می ‌شود. این قسمت معمولاً توسط یاتاقان ثابت نگه ‌داشته می ‌شود تا چرخ یا دنده به راحتی دور اکسل بچرخد. در صورتی که هنگام حرکت خودرو، صدا های خشن یا واضح شود ممکن است یاتاقان‌ ها، اکسل یا قطعات تعلیق خراب شده باشند. جهت تعمیر ابتدا باید ایرادات اکسل شناسایی شده و هر گونه خرابی تعمیر شود.

سگ‌ دست

سگ‌ دست یک قطعه مهم در سیستم تعلیق و فرمان خودرو است. این قطعه نقش اصلی در انتقال حرکت از میل فرمان به چرخ‌ ها داشته قطعه ‌ای است که در قسمت جلوبندی خودرو به سیبک فرمان، میل فرمان متصل می‌شود. این قطعه در فرآیند فرمان‌دهی به خودرو نقش اصلی را ایفا می‌کند.

                                           فنر لول جلو تیبا/ ساینا/ کوئیک/ ریو _ خاور (دوتایی)

خرید لوازم یدکی اصلی اهمیت بالایی دارد. سعی کنید از برند های معتبر قطعات سیستم تعلیق را خریداری نمایید. برای خرید آنلاین بدون حضور فیزیکی به فروشگاه آنلاین کاپر یدک مراجعه کنید.

اگر این قطعه در صورتی که با مشکل مواجه شود، ممکن است علائمی داشته باشد که نیاز به تعویض داشته باشد. وجود صدا های غیر عادی، نشتی گریز و لرزش های مکرر فرمان نشان دهنده ایرادات سگ دست است.

شغال‌دست

شغال ‌دست نیز یک قطعه در قسمت جلوبندی خودرو است که سیبک فرمان، میل فرمان و میل کمک به آن متصل می‌ شود.

میل تعادل یا میل موج‌ گیر

میل تعادل یا میل موج ‌گیر برای افزایش تعادل خودرو و جلوگیری از چپ‌کردن خودرو در پیچ ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این میل نیرو ها را بین چرخ‌ ها در حین حرکت تقسیم می‌ کند و از خم ‌شدن خودرو به سمت بیرون پیچ جلوگیری می‌کند.

عوامل موثر در هزینه های تعمیر و قطعات جلوبندی تعلیق کمک فنر

هزینه ‌های تعویض و تعمیر قطعات جلوبندی و تعلیق کمک فنر خودرو به عوامل مختلفی بستگی دارد. با توجه به برخی پارامتر ها مانند میزان سلامت و میزان ایرادات وارد شده به قطعه برای تعمیر یا تعویض قطعه تصمیم گیری شود.

نوع و مدل خودرو

یکی از موارد مهم در هزینه ها، نوع خودرو است. هرچه خودرو گران تر باشد، قیمت لوازم یدکی نیز بالا خواهد بود. قطعات و تجهیزات مختلف برای خودرو های مختلف وجود دارند، ممکن است یک قطعه توسط برند های مختلف تولید شود. پس هزینه‌ها بستگی به نوع و مدل خودرو دارد.

نوع قطعات مورد استفاده

استفاده از قطعات اورجینال یا قطعات با کیفیت بالا، هزینه های تعویض قطعات را افزایش می دهد. این قطعات عمر و استحکام بالایی خواهند داشت.

وضعیت قطعات موجود

در بعضی موارد، اگر قطعات مورد نیاز بسیار فرسوده یا خراب باشند، هزینه تعمیرات ممکن است افزایش یابد. تعمیرکار ماهر سعی می کند با کمترین هزینه عملیات تعمیر انجام دهد.

نوع مشکل

نوع مشکل موجب تعیین هزینه تعمیرات می‌شود. مثلاً تعمیرات یاتاقان، تعمیر سگ‌دست، یا تعمیر کمک فنر هرکدام هزینه ‌های متفاوتی دارند.

مهارت و تجربه تعمیرکار

تجربه و مهارت تعمیرکار نیز می‌تواند به هزینه تعمیرات افزوده شود. تعمیرکاران ماهر ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند اما کار با کیفیت ‌تر انجام دهند.

جمع بندی

بحث امروز ما در مورد تعمیر و قطعات جلوبندی تعلیق کمک فنر بود. اگر قصد خرید لوازم یدکی با کیفیت از مجموعه های معتبر دارای گارانتی و خدمات پس از فروش را دارید، برای اطلاعات بیشتر به مجموعه کاپر یدک مراجعه کنید. در مجموعه کاپر یدک نیازی به حضور در مغازه وجود ندارد، می توانید به صورت آنلاین از فروشگاه آنلاین کاپر یدک مراجعه کنید.

دیدگاه کاربران

آمارگیر وبلاگ