جستجوهای اخیر

محل قرارگیری فیوز پمپ بنزین انواع خودرو

مجله کاپر یدک

|

1402-12-22 00:13:34

|

4375 بازدید

  • 2
  • 0

یکی از بخش های پیچیده هر خودرو، سیستم برقی آن بوده که برای برق رسانی به بخش های مختلف از باتری طراحی شده است. در ادامه به محل قرارگیری فیوز پمپ بنزین انواع خودرو ها و کاربرد آن اشاره می کنیم.

منظور از فیوز پمپ بنزین چیست

پمپ بنزین یکی از قطعات بسیار مهم در هر خودرو است که نقش آن ارسال سوخت به موتور است. علاوه بر پمپ بنزین، رله پمپ سوخت نیز یکی دیگر از اجزای اساسی است. این قطعه برای کنترل جریان الکتریکی در پمپ بنزین استفاده می شود. زمانی که خودرو روشن می ‌شود، این رله فعال می‌ شود و مقدار لازم از جریان الکتریکی برای فعال شدن پمپ بنزین و آغاز فرآیند احتراق را فراهم می‌ کند. پس فیوز پمپ بنزین از سیستم سوخت برای اطمینان از ارسال دقیق و موثر سوخت به موتور خودرو در خودرو طراحی می شود.

عملکرد فیوز بنزین

رله بنزین وظیفه مانیتورینگ و کنترل قدرت پمپ بنزین را بر عهده دارد. زمانی که خودرو استارد زده می شود، این رله فعال شده و پمپ بنزین را به کار می‌ اندازد تا فرآیند احتراق و سوخت رسانی به بهترین شکل ممکن انجام شود. هنگام خاموش شدن خودرو، رله بنزین را غیرفعال می ‌کند.

اگر تا به حال دقت داشته باید، زمانی که راننده سوئیچ استارت را برای اولین بار به وضعیت روشن قرار می ‌دهد، صدای سوت پمپ بنزین به گوش می‌ رسد. این قطعه باعث تامین سوخت برای روشن کردن وسیله نقلیه می ‌شود. در حالت عادی کارایی خودرو، کامپیوتر خودرو سیگنالی ارسال می‌کند و رله پمپ بنزین را خاموش می‌ کند. در این حالت، پمپ بنزین از منبع دیگری مانند واحد ارسال فشار روغن تغذیه می ‌شود. در صورت عملکرد غیر عادی، سوخت رسانی به درستی انجام نشده و در بر اساس نوع کارکرد خودرو متوجه می شوید.

محصولات : محلول ترمیم کننده واشر سر سیلندر و نشت گیر رادیاتور

فیوز پمپ بنزین پراید

اگر خودرو پراید دارید، به آسانی می توانید فیوز پمپ بنزین را مشاهده نمایید. این قطعه به طور معمول در نزدیک ترین فاصله با رادیاتور آب قرار گرفته و جهت بررسی و تعویض می توانید استفاده نمایید.

فیوز پمپ بنزین پژو پارس

رله پمپ بنزین در خودرو های پژو پارس، پژو ۴۰۵، سمند، سورن و دنا در نزدیکی بخش رادیاتور ساخته می شود. این قطعه در خودرو های ایران خودرو به شکل افقی قرار گرفته و در بالای رادیاتور و سمت راننده قرار دارد.

در صورتی که نیاز به خرید انواع فیوز خودرو ها، رله پمپ بنزین و به صورت کلی لوازم یدکی و مصرفی خودرو دارید، کاپر یدک یکی از بزرگ ترین و کامل ترین فروشگاه عرضه کننده لوازم یدکی خودرو ها است. کافی است به دسته بندی محصول مراجعه کرده و پس از ورود به صفحه اختصاصی محصولات امکان مشاهده جزئیات و خرید به صورت آنلاین وجود دارد.

فیوز پمپ بنزین ۲۰۶

خودرو های پژو 206، پژو 207، 206 اس دی و 207 اس دی سیستم برق پیچیده تری داشته و رله پمپ بنزین در محفظه ‌ای به نام BM34 قرار داده‌ می شود. در این نوع از خودرو ها، قطعه رله پمپ بنزین به صورت جداگانه قابل دسترسی نبوده و در نتیجه از طریق جعبه فیوز BM34 می توانید دسترسی داشته باشید. پس قطعه پمپ بنزین را درون محفظه BM34 قرار دارد و با دریافت فرمان از بخش BSI، برق سیستم ‌های برقی و مصرف‌کننده ‌ها را قطع یا وصل نماید. لازم به ذکر است که سیستم BSI از کامپیوتر خودرو دستور می ‌گیرد. در صورتی خودتان نتوانستید به تعمیرگاه مراجعه کنید

فیوز پمپ بنزین کوییک

رله پمپ بنزین شامل یک واحد جمع و جور بوده که در نزدیکی رادیاتور ساخته شده است. رله پمپ بنزین در یک ظرف پلاستیکی قرار دارد و عملکرد این قطعه شبیه به فیوز های خودرو است زیرا یک قسمت الکتریکی محسوب می ‌شود.

وظیفه رله در کوئیک کنترل جریان الکتریکی ورودی به پمپ سوخت است تا اطمینان حاصل شود که پمپ مقدار مناسبی از انرژی برای عملکرد بهینه دریافت می ‌کند. پمپ‌های سوخت مصرف انرژی زیادی دارند و در صورت عدم وجود رله، ممکن است باعث گرم شدن بیش از حد سیستم الکتریکی و پمپ شوند.

محصولات : قیمت و خرید کابل کلاچ طبی 206

فیوز پمپ بنزین پژو ۴۰۵

با توجه به این که این خودرو از لحاظ ساخت شباهت بسیاری به پژو پارس دارد. این قطعه در همان فضا پژو پارس قرار می گیرد. جهت دسترسی می توانید در نزدیکی رادیاتور و سمت راننده مشاهده نمایید.

جمع بندی

سیستم برقی و الکترونیکی خودرو از اهمیت بالایی برخوردار بوده که باید جهت عیب یابی از نیرو های متخصص جهت تشخیص استفاده کنید. در این بحث محل قرارگیری فیوز پمپ بنزین انواع خودرو ها را بررسی کرده تا آشنایی اولیه با کارکرد و محل قرارگیری این قطعه داشته باشید. در صورتی که نیاز به خرید لوازم یدکی و مصرفی انواع خودرو ها دارید، برای خرید لوازم یدکی مانند انواع لامپ خودرو  به فروشگاه انلاین مراجعه نمایید. اگر نیاز به خرید محصولی دارید، برای اطلاع از موجودی در سایت جست و جو نمایید.

دیدگاه کاربران

آمارگیر وبلاگ