جستجوهای اخیر

نحوه تعویض و نصب طلق چراغ ( پراید ، پژو پارس، پژو 206 و 207)

مجله کاپر یدک

|

1403-01-26 12:43:08

|

1996 بازدید

  • 0
  • 0

بسیاری از مواقع نیازی به صرف هزینه های بالا و تعویض توسط صافکاری، باتری ساز و غیره نبوده و هر فرد با توجه به راهنمایی های صورت گرفته می تواند تعویض نماید. برای بررسی نحوه تعویض و نصب طلق چراغ ( پراید ، طلق چراغ پژو پارس، پژو 206 و 207) با ما همراه باشید.

اهمیت چراغ و طلق آن در ایمنی و رانندگی

چراغ‌ های جلو و عقب ماشین یکی از عناصر ایمنی بوده که ارتباط بین راننده و سایر رانندگان را فراهم می کند. آن ‌ها به راننده اجازه می ‌دهند تا در شب و در شرایط نامناسب روشنایی کافی داشته باشند و سایر رانندگان را از وجود خود آگاه کنند. اگر این چراغ ‌ها به هر دلیلی، مانند تصادف یا سهل‌انگاری، آسیب دیده یا شکسته شوند، به دلیل اهمیت ایمنی، باید به طور فوری تعمیر یا تعویض شوند. در غیر این صورت، رانندگی با ماشین دچار خطرات جدی می‌ شود.

افزایش احتمال تصادف، عدم دیده شدن توسط سایر رانندگان و مشکلات احتمالی با پلیس یا مقامات محلی از جمله مهم ترین دلایل تعویض طلق یا سیستم روشنایی خودرو است. علاوه بر این موارد، این نوع آسیب ‌ها باعث از دست رفتن عملکرد بالای چراغ و همچنین تخریب ظاهر زیبای ماشین می شود.

دلایل تعویض چراغ خودرو

چراغ ‌های خودرو، با گذر زمان و به دلایل مختلف کیفیت اولیه خود را از دست می دهند. به عنوان مثال طلق چراغ زرد و مات می شود. این مشکل، علاوه بر تأثیرات منفی بر زیبایی خودرو، باعث کاهش کیفیت نور چراغ می شود. راهکار رایج برای حل این مشکل، تعویض کامل چراغ خودرو است. اما معمولاً طلق چراغ ‌ها به تنهایی از سوی کارخانه‌ ها عرضه نمی ‌شوند، بنابراین تعویض کلی چراغ خودرو می ‌تواند با هزینه ‌های بالا همراه باشند.

یکی از روش های کم هزینه به جای تعویض سیستم روشنایی، تعویض طلق چراغ است. این امر نه تنها به شما امکان می ‌دهد هزینه ‌های قابل توجهی را کاهش دهید، بلکه همچنین به حفظ محیط زیست کمک می‌کند زیرا نیازی به دور انداختن کلی چراغ خودرو نیست. و با هزینه های بسیار کم، این مشکل حل می شود.

نحوه تعویض و نصب طلق چراغ

تعویض و نصب طلق چراغ بسیار سخت و پیچیده نبوده و بدون نیاز به تکنسین آشنا و متخصص می توانید طلق چراغ خودرو را تعویض نمایید. کاپر یدک یکی از مجموعه های متخصص در زمینه فروش لوازم یدکی مانند طلق خودرو بوده که می توانید از روش های مختلف به صورت تلفنی، سایت و مراجعه حضوری خریداری کنید. نحوه تعویض و نصب طلق چراغ به شرح زیر است.

بررسی سیستم برقی خودرو

در قدم اول ابتدا باید فیوز های چراغ را بررسی کنید. فیوز معمولاً باعث می ‌شود که چراغ خودرو ها خاموش شوند. دلیل این کار ولتاژ بسیار بالا بوده که فیوز خودرو اجازه عبور ولتاژ نمی دهد. برای نتیجه گیری بهتر به کتابچه راهنمای خودرو مراجعه کنید تا مشخص شود جعبه فیوز در خودروی شما کجا قرار دارد. در دفترچه راهنما، تصویری با برچسب جعبه فیوز وجود دارد که نشان می ‌دهد کدام فیوز برای چه عملکردی مخصوص است.

باز کردن کاپوت و خار های طلق

ابتدا باید کاپوت ماشین را باز شود و به دقت بخش بالایی از چراغ جلو را بررسی کنید. در صورتی که یک سنجاق بلند را در بالای چراغ مشاهده کنید، فرآیند تعویض طلق چراغ ماشین آسان ‌تر خواهد بود. در صورتی که سنجاق در این مکان مشاهده نشود، باید پیچ ‌هایی که چراغ جلو را به پایه هسته رادیاتور متصل می‌کنند، برداشته شوند. بهترین راه برای راهنمایی در این فرآیند، استفاده از دفترچه راهنمای تعمیر خودرویتان است. در دفترچه راهنما، نحوه خارج کردن چراغ به دقت توضیح داده شده است.

برای خارج کردن چراغ، یک پین وجود دارد که دارای یک بخش زاویه‌ دار است که به عنوان اهرم برای سهولت در حذف چراغ عمل می‌ کند. برای خرید طلق چراغ انواع خودرو های ایرانی و وارداتی به صورت نو و استوک به فروشگاه کاپر یدک مراجعه کنید.

جداکردن پین چراغ

با برداشتن پین چراغ جلو، کل سیستم چراغ به راحتی قابل مشاهده است. در این صورت می ‌توان آن را از وسیله نقلیه خارج کنید. حالا باید لامپ‌ های چراغ جلو را جدا کنید. اکثر وسایل نقلیه دارای یک لامپ از نوع پیچی هستند که برداشتن آنها بسیار آسان است. ابتدا باید لامپ را از چراغ جلو جدا کنید، بنابراین به سیم کشی هنوز کاری نداشته باشید. برای باز کرده باید چراغ را بر خلاف عقربه ‌های ساعت بچرخانید. بعد از چرخاندن متوجه آزاد شدن چراغ می ‌شوید و حالا می ‌توانید لامپ و طلق آن را خارج کنید.

پس از انجام مراحل ذکر شده، چراغ و طلق خودرو را در جهت عقربه های ساعت نصب کرده و با این کار تصور می شود چراغ جدید برای خودرو خریداری شده است.

خرید و نصب طلق چراغ ( پراید ، پژو پارس، پژو 206 و 207)

برای خرید طلق چراغ می ‌توانید به فروشگاه آنلاین فروش لوازم یدکی تخصصی مراجعه کنید. اغلب این فروشگاه‌ ها مجموعه‌ ای از طلق ‌های چراغ مخصوص انواع مختلف خودروها را ارائه می ‌دهند. قبل از خرید، طلق را از لحاظ کیفیت، سال ساخت و برند آن بررسی کنید. همچنین می‌ توانید از نظرات و بازخوردهای مشتریان قبلی درباره کیفیت و عملکرد طلق‌ های مختلف استفاده کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

یکی از بهترین مجموعه ها برای خرید عمده طلق  چراغ و لوازم یدکی انواع خودرو های وارداتی و ایرانی، کاپر یدک بوده که می توانید با مراجعه به سایت و یا فروشگاه حضوری به صورت عمده و خورده به قیمت کارخانه خریداری کنید.

جمع بندی

در این بحث به بررسی نحوه تعویض و نصب طلق چراغ ( طلق چراغ پراید ، پژو پارس، پژو 206 و 207) پرداختیم. اگر نیاز به خرید طلق با قیمت مناسب و کمتر از بازار را دارید، می توانید از فروشگاه کاپر یدک خریداری کنید.

دیدگاه کاربران

آمارگیر وبلاگ