جستجوهای اخیر

علت سوختن لامپ خودرو (هدلایت ، ال ای دی)

مجله کاپر یدک

|

1403-01-14 18:01:27

|

145 بازدید

  • 0
  • 0

لامپ خودرو در اشکال و طرح های مختلفی با توجه به نوع پایه، نوع تکنولوژی و موارد دیگر ساخته می شود. همراه ما باشید تا علت سوختن لامپ خودرو مانند هدلایت و ال ای دی را بررسی کنیم.

اهمیت سیستم روشنایی خودرو ها

سیستم روشنایی یک خودرو، به ویژه در شرایط تاریکی شب، برای ایمنی سرنشینان آن اهمیت بسیار زیادی دارد. سوختگی لامپ، نقص در تنظیم چراغ‌ های جلو، مشکلات در مدار های الکتریکی خودرو و ایرادات سیم کشی می ‌توانند تأثیر منفی بر روی دید راننده داشته باشد و باید توسط راننده خودرو کنترل شوند.

دلایل متداول سوختن لامپ خودرو

سوختن لامپ بر اساس فرسودگی آن و برخی پارامتر های دیگر صورت می گیرد. با علم به نوع ایراد و عیب یابی آن می توان از حوادث ایمنی مانند تصادف جلوگیری کرد. در صورتی که قصد تعویض لامپ های خودرو برای دلایل مختلفی را دارید، برای خرید لامپ هدلایت ال ای دی، لامپ هدلایت زنون، لامپ هالوژنی برای پایه های مختلف به فروشگاه کاپر یدک مراجعه کنید.

وجود نوسان در سیستم و کابل کشی برق

نوسانات و تغییرات ناگهانی در ولتاژ برق یکی از عواملی بوده که می‌ توانند به سوختن لامپ ‌ها منجر شوند. این نوسانات معمولاً به دلیل مشکلات در سیستم الکتریکی خودرو، عدم تعادل در سیستم شارژ باتری یا دینام، یا وجود اشکال در مدار های الکتریکی خودرو رخ می‌ دهند.

شارژ بیش از اندازه برق باتری خودرو

شارژ بیش از اندازه برق به باتری خودرو می ‌تواند به دلیل عیوب در سیستم شارژ خودرو، مثل وجود مشکل در رگولاتور شارژ، منجر به افزایش ولتاژ و سوختن لامپ‌ ها شود. اگر باتری دچار شارژ بیش از حد ود ممکن است به سایر قطعات خودرو ایراد و صدماتی وارد کند.

ایرادات سیستم دینام و باتری

وجود خرابی های متداول در دینام، باتری ضعیف یا فرسوده، وجود اتصالات نادرست یا قفل شدن در مدار شارژ می‌ تواند باعث سوختن لامپ ‌های خودرو شود.

محصولات : لامپ پروژکتور سیمدار 55 _ H3 /هامر کره

سوختن فیوز های ماشین

فیوز ها به عنوان محافظ برای جلوگیری از نوسانات ناشی از شارژ باتری طراحی شده است و در صورت افزایش و کاهش ولتاژ فیوز ولتاژ ورودی را قطع کرده و از آسیب جلوگیری می شود. فیوز های سوخته یا فیوز هایی که به درستی جایگزین نشده ‌اند می ‌توانند به تغییرات ناگهانی در ولتاژ و جریان برق منجر شده و سوختن لامپ ‌ها را به دنبال داشته باشند. سعی کنید فیوز های مختلفی در خودرو داشته و در صورت ایراد تعویض نمایید.

ایرادات سیستم مدار ماشین

وجود اتصالات نادرست، خوردگی ‌ها، کوتاهی‌ ها یا سایر اشکالات در سیم‌کشی و مدارهای الکتریکی ماشین می‌توانند باعث سوختن لامپ‌ها شوند.

روش های مراقبت و طول عمر بیشتر لامپ

عموما هدلایت ها قیمت بالایی داشته و در صورت توجه به برخی روش های مراقبتی می توانید از خرابی های بیشتر و ایرادات به وجود آمده جلوگیری کنید. در ادامه به روش های مراقبت و طول عمر بیشتر لامپ اشاره می کنیم.

عدم روشنایی یک سره به مدت طولانی

برای جلوگیری از سوختن لامپ ‌های ماشین، می ‌توانید اقداماتی انجام دهید که از لامپ محافظت شود. این روش ها شامل خاموش کردن چراغ‌ ها پس از گذشت 5 ساعت از زمان روشن شدن آن ‌ها است. در جاده ها بهتر است به جای رانندگی یک سره برای استراحت خود و کاهش دمای هدلایت ها مدتی خودرو را خاموش کنید.

این اقدام م ی‌تواند باعث جلوگیری از داغ شدن بیش از حد لامپ ‌ها شود. توجه به توان مصرفی لامپ ‌ها و تطابق آن با دینام و ولتاژ باتری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است تا جلوگیری از ایجاد مشکلات و سوختن زودرس لامپ‌ها را اطمینان بخشد.

هماهنگی ولتاژ و توان لامپ، باتری و دینام

هنگام خرید توان مصرفی لامپ های هدلایت با ولتاژ مصرفی باتری و دینام هماهنگ می شود تا از سوختن زودرس و مشکلاتی که ممکن است به دنبال آنها باشد، جلوگیری شود. در صورتی که باتری قدرت کافی ندارد، باتری با  توان بالا را جایگزین نمایید. برای خرید هدلایت با تضمین کیفیت و گارانتی بی قید و شرط به فروشگاه کاپر یدک مراجعه نمایید.

عدم لمس شیشه لامپ

لامپ‌ های چراغ جلو که در دما های بالا فعالیت می‌ کنند، از یک پوشش شیشه‌ ای برای تحمل دما های بالا استفاده می ‌کنند. اگر نیاز به لمس کردن این شیشه ‌ها باشد، حتماً باید از دستکش یا یک پارچه یا حوله کاغذی استفاده کنید. لمس کردن شیشه با دستان خالی می‌تواند منجر به چسبیدن روغن پوست به شیشه شود و در نتیجه، نقاط داغی روی شیشه ایجاد شود که ممکن است منجر به گرمایش ناخواسته و حتی شکستن شیشه شود. این اتفاق بیشتر در لامپ های هالوژنی شایع است.

نشت آب به داخل لامپ

یکی از عوامل مهمی که باعث سوختن چراغ ‌های نورپایین و نور بالا می شود، نشت آب به محفظه چراغ است. با این که لامپ ها ضد آب طراحی شده اما اگر هر نشانه ‌ای از تراکم در داخل چراغ خودرو مشاهده کنید، نشان ‌دهنده نشت آب به داخل محفظه چراغ است.

زمانی که لامپ روشن است، به دمای بالایی می‌رسد و تماس با هر نوع مایع سرد با آن می‌تواند منجر به شکست حباب آن شود. نشت آب به داخل محفظه چراغ یکی از عوامل موثر در سوختن چراغ ‌های جلوی خودرو محسوب می ‌شود و سعی می کنند تولید های لامپ و سیستم های روشنایی لامپ های مقاوم تر در برابر بخار و آب طراحی کنند.

محصولات :  هدلایت 4 طرفه مدل LED H1

جمع بندی

در این بحث به علت سوختن لامپ خودرو مانند هدلایت،  ال ای دی هالوژنی و غیره پرداختیم. سعی داشتیم از جهات مختلف روش های مراقبت از لامپ و ایرادات و مشکلات شایع در خرابی لامپ ها را اشاره کنیم. در صورتی که سوالی در مورد خرید انواع هدلایت، لوازم مصرفی، لوازم یدکی انواع خودرو ها دارید، یکی از فروشگاه های مجهز و کامل در ایرانف کاپر یدک است. در صورت سفارش از طریق سایت در کمترین مدت زمان ممکن ارسال می شود.

دیدگاه کاربران

آمارگیر وبلاگ