جستجوهای اخیر

انواع پایه لامپ خودرو

مجله کاپر یدک

|

1402-06-06 12:12:39

|

1752 بازدید

  • 2
  • 0

یکی از موارد مهم بررسی انواع پایه لامپ خودرو است. شناخت انواع پایه لامپ خودرو اهمیت داشته و باید بر حسب نوع مشخصات خودرو از لامپ مناسبی خریداری نمایید. با ما همراه باشید تا در مورد انواع پایه لامپ خودرو صحبت کنیم.

پایه لامپ‌ H1

لامپ H1 :  این پایه برای لامپ‌ های بلند جلوی خودرو مناسب بوده و در انواع خودرو بر حسب نیاز مورد استفاده قرار می گیرد.

پایه لامپ‌ H3

لامپ H3 : این پایه نیز مانند پایه H1 برای چراغ جلو مورد استفاده قرار می گیرد. در نظر داشته باشید ممکن است انواع پایه برای خودرو های مختلف متفاوت باشد.

پایه لامپ‌ H4

لامپ H4 : یکی از انواع پایه لامپ خودرو، پایه H4 است. برای چراغ های دو وضعیتی نور بالا و نور پایین می توانید از پایه اچ چهار استفاده نمایید.

پایه لامپ‌ H7

لامپ H7  : این پایه نیز برای نصب لامپ های دو وضعیتی مناسب بوده و می تواند در بسیاری از خودرو ها مورد استفاده قرار ‌گیرد.

پایه لامپ‌ H8، پایه H9 و پایه H11

 این پایه‌ ها برای لامپ‌ های پروژکتور یا به عبارت دیگر مه شکن جلو و عقب خودرو مناسب است و می توانید بر حب نوع خودرو استفاده نمایید.

پایه لامپ‌ H13

یکی از پایه های کاربردی برای لامپ های جلو خودرو مخصوصا خودرو های آمریکایی این پایه است.

پایه لامپ‌ H15

می توانید از این پایه به عنوان پایه لامپ های دی لایت یا لامپ روز استفاده نمایید. امروزه در بسیاری از خودرو ها مشاهده می شود.

کاربرد هدلایت در خودرو

پایه لامپ به عنوان پایه هدلایت خودرو شناخته می ‌شود و وظیفه آن اتصال هدلایت به سیستم برق خودرو است. پایه لامپ به عنوان پایه هدلایت خودرو شناخته می‌ شود و وظیفه آن اتصال هدلایت به سیستم برق خودرو است. هدلایت جز لامپ ‌های جدید خودرو بوده که کارایی بالا تری نسبت به چراغ ‌های قدیمی دارد. به دلیل فناوری‌ های ساخت آن انرژی و مصرف انرژی بسیار پایینی داشته و عمر بالایی دارد.

خرید پایه هدلایت

برای اینکه بتوانید هدلایت مناسب خودرو خود را انتخاب کنید باید جایگاه آن را شناسایی نمایید. هر هدلایت پایه متناسب خود را داشته و بر اساس نوع کاسه چراغ و نوع خودرو متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال پابه لامپ  ۲۰۶ متفاوت از خودرو پژو ۴۰۵ و غیره است.

در پژو 206 برای نور بالا و نور پایین از پایه H7 استفاده می شود. اما برای چراغ پروژکتور از پایهH1  استفاده می شود. برای خودرو پژو 405 از پایه لامپ H4 برای نور بالا و پایین استفاده می شود.

موارد مهم در خرید و نصب هدلایت

طراحی پایه استاندارد

پایه هر لامپ باید با توجه به استاندارد های جهانی طراحی شود. پایه ‌های لامپ‌ها باید با استاندارد های کشور یا استاندارد های بین‌المللی هماهنگ باشند. پایه‌ های استاندارد تضمین می‌ کنند که لامپ ‌ها به درستی نصب و جایگزین شوند.

تعیین نوع لامپ

هر نوع لامپ ممکن است به پایه‌ های خاصی نیاز داشته باشد. انتخاب پایه ‌های مناسب براساس نوع لامپ بسیار مهم است. حتما در زمان خرید به تکنولوژی ساخت لامپ توجه نمایید.

متریال ساخت پایه لامپ

پایه ‌ها معمولاً از فلزات مانند آلومینیوم، برنج یا پلاستیک ساخته می‌ شوند. انتخاب جنس پایه باید با توجه به شرایط محیطی و دمای اطراف تصمیم گرفته شود. هر لامپ با توجه به نوع آن ممکن است پایه با متریال مختص خود را داشته باشد.

اندازه پایه

ابعاد پایه، اندازه فیتینگ لامپ را مشخص می‌ کند. اندازه پایه باید با فیتینگ لامپ ‌ها همخوانی داشته باشد تا لامپ به درستی نصب شود. در برخی موارد، می‌ توان پایه ‌های لامپ‌ها را تعویض کرد. این امکان به کاربر اجازه می‌دهد که پایه‌ ها را با پایه‌های مناسب براساس نوع لامپ تطابق دهد.

مقاومت در برابر عوامل محیطی

لامپ ‌های خودرو ممکن است با شرایط مختلف محیطی مانند رطوبت، گرما، سرما و غیره مواجه شوند. پایه ‌ها باید دارای مقاومت مناسب در برابر این عوامل باشند.

جمع بندی

در این بحث به بررسی انواع پایه لامپ خودرو پرداختیم. سعی داشتیم هر کدام از پایه ها را بررسی کرده و کاربرد های آن ها را خودرو ها بررسی کردیم. اگر قصد خرید انواع هدلایت هالوژنی ، هدلایت ال ای دی و هد لایت زنون را دارید، می توانید برای اطلاعات بیشتر به سایت کاپر یدک مراجعه کنید. در صورت مراجعه به فروشگاه آنلاین، امکان خرید آنلاین هدلایت و تحویل در محل مورد نظر وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان سایت کاپر یدک در ارتباط باشید.

 

دیدگاه کاربران

آمارگیر وبلاگ